24 Mart 2013 Pazar

Anamur''da iş çok.

Anamur'dan geleli neredeyse kırk gün oluyor.İlk kez bu sene üç aydan fazla kaldım,yavaş yavaş temelli kalmaya hazırlıyoruz kendimizi.Canım temelli dediysem arada İstanbul'a,sırada Safranbolu'ya da gidilecek elbette.Çoook iş yaptım doyasıya Anamur'da.Asıl işimiz muzculuk bunu iyice öğrendik.Zaten iki sene muz yetiştiren profesör(!)oluyormuş,biz de olduk.
Seramızın yanındaki küçük alanı temizlemiştik Ali'yle,mil toprak ve  hayvan gübresiyle de zenginleştirerek küçük bir sebzelik oluşturduk..Ali sağ olsun pembe domates de fidelemiş ama ne yazık ki daha meyve yeşilken hepsi çürüdü geçen sene.Anlaşıldı pembeler sadece yaylada yetişebiliyor.
Patlıcanlar harikaydı taaa ocak ayının sonuna kadar yedik mis gibi.Artık büyümemeye başlayınca sökmek istedik ama sökmeyin martta hala canlıysa budayıverin dediler.Ali, ancak üç dört kök kalmış budadım dedi .Bakalım nasıl olacak...Ya biberlerimiz Allahım maşallah o kadar çoktu ki...Yedik yedik,kırmızıları kuruttuk toz ve pul biber yaptık,şalça yaptık,turşu yaptık.menemenlik hazırladık,İstanbul'a gönderdik.Daha n'olsun...Aylar geçti ama bunları paylaşmak istedim.Dahası sonra...

2 yorum:

nalan dedi ki...

yetiştirin mis gibi ilaçsız zehirsiz. bize de yollayın, müşteriniz/duacınız olalım. olmaz mı?
:)

Unknown dedi ki...

Tabii ki olur neden olmasın.Ama ben hazır İstanbuldayken hadi size SİYEZ BULGURUYLA aş pişirip tattırayım o mis gibi domates soslarıyla.