12 Aralık 2011 Pazartesi

Fıstıklarımız

Yerfıstığı Anamur'da çok yetiştiriliyordu.Ancak son yıllarda maalesef üretim yok denecek kadar az.
Oysa besin değeri çok yüksek,çok lezzetli,çok yararlı.Benim Anamur'a ilk gittiğimde yirmidokuz yıl önce yemekler fıstık yağı ile de pişirilirdi.Çok yadırgamıştım açıkçası.Şimdi mumla arıyorum ama yok artık ne yazık ki...Fabrikası da kapatılmış.Ama biz ektik.Ben ekim sonunda gittim Anamur'a hasat sonuna da olsa yetiştim.Yıllardır hiç kısmet olmamıştı çok büyük zevkle topladık.Ali de çok mutluydu,hep anlatırdı ''fıstık çıkarma''yı çok sevdiğini.Taze fıstık yemeyi de tabii ki.Ben çiğ olarak sevemedim.İlginç gelecek belki ama haşlanmış taze fıstık harika oluyor.Onu bol bol yedim.Velhasıl her şey çok güzeldi,biz de iyiden iyiye çiftçi olduk.Galiba stajiyerliğimiz de kalkacak.Hani demiştim ya biz emekli öğretmen stajiyer ziraatçiyiz diye geçen şubatta.

Hiç yorum yok: